Tanken är att inom kort kunna erbjuda ett riktigt enkelt och bra digitalt verktyg för hur ett företag, snabbt och kostnadseffektivt kan utveckla sitt kunderbjudande eller skapa en riktigt bra tjänst samt skapa en "tjänstefieringskultur" som slår marknaden med häpnad.
"Den som upphör att bli bättte, upphör även snart att vara bra"
" A great teamwork, makes the dream work "
Börja med Organalys Start här nedan för att sedan gå vidare till Steg 1: Analys och vidare till Steg 2: Agerande för att avsluta resan vid Steg 3: Tjänstekultur. Ett förslag till arbetssätt kan vara att ni utser en eller max 3 personer från ert företag som var och en inleder med att kika igenom materialet i de olika stegen och själva gör analyserna och gör en första utvärdering. Om ni tycker att fler av era medarbetare borde testa detta, så skapa en arbetsplan i projektverktyget nedan och bjud in övriga medarbetare att delta med syftet att skapa ett riktigt bra kunderbjudande.
INNEHÅLL I ORGANALYS START
0.1 Inledning
0.2 Varför Tjänstefiering
0.3 Produktlogiken eller tjänstelogiken
0.4 Så här fungerar Organalys tjänst
0.5 Checklista för gjorda analyser
0.6 Plats för dina egna kommentarer
0.7 Lite kort information om mig
Steg 1: Analys är ett första självutvärderingstest med fokus på teoretiska frågor inom tjänstelogiken och tjänstefiering. Ett förslag till arbetssätt kan vara att ni utser en eller max 3 personer från ert företag som var och en inleder med att kika igenom materialet i de olika stegen och själva gör analyserna och gör en första utvärdering. Om ni tycker att fler av era medarbetare borde testa detta, så skapa en arbetsplan i projektverktyget nedan och bjud in övriga medarbetare att delta med syftet att vi vill prova att utveckla vårt kunderbjudande. Gå sedan vidare till Steg 2: Agerande
INNEHÅLL I STEG 1: ANALYS
1.1 Tjänstelogik
1.2 Kundresan
1.3 Tjänstekvalitet
1.4 Tjänsteinnovation
1.5 Tjänstedesign
1.6 Tjänstefiering
1.7 AI
1.8 Utvärdering: Steg 1 Analys
Steg 2: Agerande är ett självutvärderingstest med fokus på praktiska frågor inom tjänstelogiken och tjänstefiering. Ett förslag till arbetssätt kan vara att ni utser en eller max 3 personer från ert företag som var och en inleder med att kika igenom materialet i de olika stegen och själva gör analyserna och gör en första utvärdering. Om ni tycker att fler av era medarbetare borde testa detta, så skapa en arbetsplan i projektverktyget nedan och bjud in övriga medarbetare att delta med syftet att vi vill prova att utveckla vårt kunderbjudande. Gå sedan vidare till Steg 3: Tjänstekultur
INNEHÅLL I STEG 2: AGERANDE
2.1 Kunden
2.2 Marknad
2.3 Processer
2.4 Digitalisering
2.5 Agila projekt
2.6 Kunderbjudandet
2.7 Försäljning
2.8 Utvärdering: Steg 2 Agerande
Steg 3: Tjänstekultur är ett självutvärderingstest med fokus på frågor om implementering av en tjänstelogik i företaget. Ett förslag till arbetssätt kan vara att ni utser en eller max 3 personer från ert företag som var och en inleder med att kika igenom materialet i de olika stegen och själva gör analyserna och gör en första utvärdering. Om ni tycker att fler av era medarbetare borde testa detta, så skapa en arbetsplan i projektverktyget nedan och bjud in övriga medarbetare att delta med syftet att vi vill utveckla vår verksamhet. Vill ni utveckla en helt ny tjänst se Steg 4: Tjänsteutveckling
INNEHÅLL I STEG 3: TJÄNSTEKULTUR
3.1 Arbetsprocess
3.2 Affärsidén
3.3 Affärsmodell
3.4 Varumärket
3.5 Riskanalys
3.6 Implementering
3.7 Kvalitetssäkring
3.8 Utvärdering: Steg 3 Tjänstekultur
Steg 4: Tjänsteutveckling. Med vår handledning inom utveckling av nya tjänster så får du/ni hjälp med att snabbt kunna utveckla både bättre och helt nya unika kunderbjudanden och tjänster. Vi finns vid din sida, där vi stöttar och hjälper dig igenom hela arbets och tjänsteutvecklingsprocessen. Organalys handledning är ett enkelt verktyg för er som själva snabbt och kostnadseffektivtvill kunna testa en idé, utveckla en prototyp, prova den mot kund och utvärdera den tillsammans med kunden, i form av en enkel, värdeskapande, prisvärd och nyskapande tjänst med vårt enkla projektverktyg.
INNEHÅLL I STEG 4: TJÄNSTEUTVECKLING
4.1 Kundinvolvering
4.2 Problem & Lösning
4.3 Tjänstedesign
4.4 Kundtest
4.5 Lansering
4.6 Kvalitetssäkring
4.7 Implementering
4.8 Utvärdering: Steg 4 Tjänsteutveckling
Se en film om värdet av kundinvolvering i samband med att man vill utvekla nya tjänster inom ett företag. Med Per Kristensson på Karlstads Universitet Centrum för tjänsteforskning CTF
Copyright © Organalys 2025 - Alla rättigheter förbehållna
AAbrf - BizNizArt - Boanalys - BraBoTeknik - BrfBilden - Comersum - Fastitia - MinBostadsresa - Nybrf - BrfBilden